Huvudmeny

Lokal arbetsmiljökommitté

Arbetsmiljöarbetets organisation regleras i Högskolans lokala arbetsmiljöavtal (pdf).

Den lokala arbetsmiljökommitténs uppgift är att:

  •  Verka för att högskolans fastställda arbetsmiljömål uppnås.
  • Delta i planeringen av arbetsmiljöarbetet inom akademin samt följa hur arbetet genomförs.
  • Arbeta för att alla medarbetare och studenter inom akademin engageras och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö.
  •  Identifiera behov av arbetsmiljöutbildning inom akademin.
  •  Arbeta utifrån Arbetsmiljöverkets föreskrift om systematiska arbetsmiljöarbete och inom ramen för det ta fram årlig handlingsplan för arbetsmiljön och kontinuerligt följa upp den.
  • Noga följa utvecklingen gällande risker i arbetsmiljön och frågor som rör skyddet mot ohälsa och olycksfall.
  • Behandla frågor som påkallats av skyddsombud eller studerandeskyddsombud vid akademin.
  • Yttra sig över ansökan om bygglov som avser arbetslokaler eller personalrum.
  • Följa arbetsskadeutvecklingen inom akademin.
  • Återrapportera arbetsmiljöarbetet årligen till den centrala arbetsmiljökommittén.
  • Sammanträda minst sex gånger per år.

Sammansättning

För arbetsgivaren:

För arbetstagarna:

För studenterna:

  • Emma Eriksson
  • Vakant

Sammanträdestider 2016

Lokala arbetsmiljökommittén sammansträder i E737 kl 08.30-10.00 följande datum:

  • 10 februari
  • 13 april
  • 25 maj
  • 14 september
  • 9 november
  • 21 december

Minnesanteckningar

2016

Läs mer om högskolans centrala arbetsmiljöarbete