Huvudmeny

Lokal arbetsmiljökommitté

Arbetsmiljöarbetets organisation regleras i Högskolans lokala arbetsmiljöavtal (pdf).

Den lokala arbetsmiljökommitténs uppgift är att:

  • Verka för att högskolans fastställda arbetsmiljömål uppnås.
  • Delta i planeringen av arbetsmiljöarbetet inom akademin samt följa hur arbetet genomförs.
  • Arbeta för att alla medarbetare och studenter inom akademin engageras och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö.
  • Identifiera behov av arbetsmiljöutbildning inom akademin.
  • Arbeta utifrån Arbetsmiljöverkets föreskrift om systematiska arbetsmiljöarbete och inom ramen för det ta fram årlig handlingsplan för arbetsmiljön och kontinuerligt följa upp den.
  • Noga följa utvecklingen gällande risker i arbetsmiljön och frågor som rör skyddet mot ohälsa och olycksfall.
  • Behandla frågor som påkallats av skyddsombud eller studerandeskyddsombud vid akademin.
  • Yttra sig över ansökan om bygglov som avser arbetslokaler eller personalrum.
  • Följa arbetsskadeutvecklingen inom akademin.
  • Återrapportera arbetsmiljöarbetet årligen till den centrala arbetsmiljökommittén.
  • Sammanträda minst sex gånger per år.

Sammansättning

För arbetsgivaren:

För arbetstagarna:

För studenterna:

  • Emma Eriksson
  • Vakant

Sammanträdestider våren 2017

Lokala arbetsmiljökommittén sammansträder i E737 kl 08.30-10.00 följande datum:

  • 8 februari
  • 12 april
  • 30 maj Obs! Ny tid kl. 13:30-15:00

Minnesanteckningar

2017

2016

Läs mer om högskolans centrala arbetsmiljöarbete