Huvudmeny
Leverans

Utgående post och leveranser

Vill du skicka iväg ett brev, paket eller större leverans från högskolan eller beställa material till högskolan finns här information om hur du går tillväga.

Utgående post och paket

Utgående post hämtas vid postfacken i samband med postrundan. För post som måste iväg efter den dagliga postrundan kan den lämnas i receptionen senast kl. 15:30 för att komma med utgående post. Campusservice och IT's Servicedesk på B3 kan även ta emot post under deras öppettider.

För utgående paket använd avsedd blankett för att skicka paket eller rekommenderat brev som bifogas ifylld tillsammans med ditt paket. Du kan sedan lämna paketet i facket för utgående, i Campusservice och IT's Servicedesk på B3 eller i högskolans reception.

För frakt inom Sverige använder vi oss av Posten AB där högskolan är avtalskund.

Utgående leveranser

För utgående leveranser via transportföretag, kontakta Campusservice och IT via e-post: campusservice@hb.se som hjälper er med en bra lösning för er leverans.

Beställning av material till högskolan

Vid beställning av gods till högskolan, meddela att högskolan tar emot leveranser av gods och paket under vardagar kl. 08:00-12:00 samt kl. 13:00-16:00. Lastpallar och större gods ska alltid levereras via lastbryggan. Max lasthöjd ned till lastbryggan är 3,45 meter.

Leveransadress:
Högskolan i Borås
Järnvägsgatan 10
503 32 Borås

Hör gärna av er till Campusservice och IT vad gäller övriga frågor angående post och godshantering via e-post: campusservice@hb.se.

Skicka paket eller REK?


Blankett för att skicka paket eller rekommenderat brev (pdf) Här hittar du en blankett för att skicka paket och rekommenderat brev, ifylles och läggs tillsammans med utgående post. Blankett för att skicka paket eller rekommenderat brev (pdf)