Huvudmeny
Konsumentinsikt - nyckel till framgång med Malin Sundström, SIIR

Konsumentinsikt - nyckel till framgång

Tid: Torsdag 7 juli kl.11:00-13:00, inklusive lunch
Plats: Handelns Hus, Kårhuset Rindi (karta)
Medverkande: John Magnus Roos, Doktor i Psykologi, Civilekonom med inriktning marknadsföring, Forskare i konsumtionsvetenskap. Forskare vid SIIR.
Magnus forskning handlar om psykologiska skillnader mellan olika konsumenter, som exempelvis förklarar varför de mer än andra påverkas av leenden i reklamen, varför de ofta handlar via internet, eller varför de kör Volvo och inte Saab.

Utvecklingen av människors digitala vanor har bidragit till en ny köpresa. Kunden gör inte sina köpbeslut på samma sätt som tidigare och det saknas tydliga mönster. För att förstå förändringarna i beslutsprocesserna krävs konsumentinsikt. Men vad innebär egentligen konsumentinsikt och varför är det nyckeln till framgång?
John Magnus Roos ersätter Malin Sundström.

Case: Volvo In-car Delivery

Volvo Cars lanserade förra året In-car Delivery, en tjänst som möjliggör leverans av varor direkt till bakluckan och förenklar vardagen för Volvo-
ägare. Tjänsten är den första av sitt slag och ett innovativt exempel på hur den uppkopplade bilen skapar värde genom att sammankopplandet av olika ekosystem. Lyssna på hur Volvo arbetar med nya tjänster kring den uppkopplade bilen och hur In-car Delivery skapar värde för användare och aktörer inom e-handeln.

Medverkande: Tommy Hansson Strand, Director – New Business & connected services och Carl Hellered, Business development manager från Volvo Car Group.

I anslutning till seminariet kan du mingla och testa morgondagens köpupplevelse i vårt handelslabb, med bl.a. RFID- och VR-teknik.

Paneldeltagare:

  • Jonas Ogvall, VD, Svensk Digital Handel (SDH)
  • Meg Tivéus, Styrelseproffs
  • Anders Glemfelt, Näringslivschef, Borås Stad
  • Tobias Åbonde, Senior Vice President Consumer Deliveries, Bring

Moderator: Kerstin Torsede, Nowa Kommunikation