Huvudmeny

2010-01-15 13:20

Första pris till högskolan i reklamtävling


För fjärde året i rad anordnade Borås Tidning tävlingen ”Din bästa sida”. Högskolan i Borås var nominerade i webbklassen och fick ta emot första pris. Kampanjen ”Ett nytt sätt att se Borås” var grymt begåvad enligt juryn.

Över 300 personer hade samlats på Åhaga på torsdagkvällen för att mingla, underhållas och givetvis vara med om prisutdelningen. 139 bidrag tävlade i fem klasser. Högskolans kampanj ”Ett nytt sätt att se Borås” har funnits i form av en banner på bt.se och deltog i webbklassen.

skärmklipp från BT på webben

Högskolans banner i kampanjen ”Ett nytt sätt att se Borås”

I varje klass fanns sex nominerade bidrag, så när tredje och andra pris deltats ut var det riktigt spännande att höra juryordförande Thomas Silbersky, marknadsdirektör på danska juiceföretaget Rynkeby, läsa upp juryns motivering.

Att ha kunskap och kontroll över sin målgrupps behov och preferenser är nyckeln till framgång. Att samtidigt också kommunicera sitt budskap på ett enkelt och effektivt sätt utan att för en enda sekund tappa fokuset på sitt mål och inte behöva använda pekpinnar eller höja rösten är helt enkelt grymt begåvat.

Vendela Röhlander, Mats Alfredsson, Annie Andréasson och Jennifer Liljenvald Tydén.
Glada pristagare. Från vänster Vendela Röhlander, Mats Alfredsson från Mecka Reklambyrå, Annie Andréasson och Jennifer Liljenvald Tydén.

Här är samtliga vinnare:

Varumärkesklassen 
1: Qlean/S.O.L Reklambyrå
2:Låsteam/Byrån
3:Bus4You/ Daniel Andrén, Borås Tidning

Utbudsklassen 
1: Georg Andersson Golv/Holviks Reklambyrå
2: Presentknallen/Daniel Johansson, Borås Tidning
3: Onyx/Rekyl Reklambyrå

Webbklassen 
1: Högskolan i Borås/Mecka Reklambyrå
2: Kunskapsskolan/Daniel Andrén, Borås Tidning
3: Borås Mark & Anläggning/Adam Eriksson, Borås Tidning

Röda Tråden 
1: Borås Energi/Bangalore
2: Partaj/Daniel Johansson, Borås Tidning
3: Faith/Lina Bakkemose, Borås Tidning

Ulricehamns Tidning 
1: Mamselle Blommor/Sune Broman, Ulricehamns Tidning
2: Södra Blomsterhandel/ Seheler, Martin Carlsson
3: Team Tandvård/Susanna Oscarsson, Ulricehamns Tidning

Bonuspris 
Faith – för kombination annonser med andra kampanjdelar.
I juryn: Thomas Silbersky, Frank Holvik, Helena Ransjö Alcenius, Mattias Johnsson, Rade Ovuka.

Text: Jennifer Tydén
Foto: Niklas Arvidsson