Huvudmeny

2011-02-21 08:00

Nu rullar Spotify-kampanjen igång


I dag startar Högskolan i Borås nya rekryteringskampanj på musiktjänsten Spotify. I kampanjen visar högskolans studenter upp sig i en filmad jobbannons.

Högskolan i Borås nya rekryteringskampanj börjar i dag synas på musiktjänsten Spotify. Genom att visa upp studenter redo att ge sig ut i arbetslivet ska Högskolan i Borås ta sig igenom bruset av högskolor ute i landet.

– Att göra våra studenter redo för arbetsmarknaden på olika sätt är något som vi hela tiden arbetar med på HB. Därför är det också ett bra och kul grepp att med den här kampanjen visa upp ”det bästa vi har”, dvs våra studenter, säger Vendela Röhlander som är marknadsförare vid Högskolan i Borås.

– Årets kampanj är en fortsättning på förra årets idé som blev väldigt lyckad. Och redan då funderade vi på Spotify som en del av mediamixen. I år blev det faktiskt bara Spotify och det ska bli intressant att utvärdera vad det ger.

Som ytterligare en del av kampanjen har webbsidan framtids-CV premiär där studenter bland annat kan ladda upp information och bild och på så sätt få hjälp att skapa sitt CV. Där finns även alla Spotifyfilmerna och presentationer av andra studenter på högskolan.

Titta på kampanjen på framtidscv.se

Text: Ida Borenstein