Huvudmeny

2013-11-28 10:26

SIIR testar informationssätt på Hööks


Nu gör SIIR studier bland kunderna på Hööks. Under flera helger är SIIR:s Malin Sundström och Anna Lokrantz på plats i butiken och testar olika sätt att informera kunderna.

I studien används produkter som är komplexa, där kunderna behöver mer information än vad de får i butiken. Bland annat har kunderna fått svara på frågor och testa att använda QR-koder. De ska även prova att använda RFID och Info-shelf.
─ Det vi kan säga redan innan analysen är att många inte vet vad en QR-kod är och många undrar varför man ska använda dem. Samtidigt är det tydligt att kunderna vill ha mer produktinformation, säger Malin Sundström, föreståndare på SIIR.

Bild på Anna Lokrantz i Hööks butik i Viared

Läs mer om studierna på Hööks i SIIR-bloggen.

Text: Anna Kjellsson
Bild: Malin Sundström