Huvudmeny

2014-02-03 16:56

Smart Textiles lanserar ny webb


För att ytterligare stärka Smart Textiles varumärkesidentitet har webbplatsen fått ett nytt ansikte. Ett ansikte som är lätt att läsa av och har gemensamma släktdrag med Smart Textiles som organisation.

Tre fokusord har varit basen under arbetet med webben: energi, användarvänlighet och seriositet.

Energi
Inspirationen till webbplatsen kommer från Smart Textiles magasin som togs fram under våren 2013. Med det som utgångspunkt har webbplatsen moderniserats och blivit mer fartfylld. Rebecca Lindholm, kommunikatör på Smart Textiles, berättar hur:

- Energi kan betyda mycket, för oss innebär det framåtanda, utveckling och kreativitet. Därför har vi arbetat mycket med bilder med färger och rörelse. Det händer så enormt mycket på Smart Textiles och Textilhögskolan hela tiden, och nu när vi flyttat in i nya fräscha lokaler är det ännu mer tacksamt att visualisera.

Användarvänlighet
- Tanken är att man ska kunna hitta så mycket som möjligt i huvudmenyn. För att komma ner på artikelnivå är det dock nödvändigt att söka sig lite längre ned i sidstrukturen, säger Rebecca Lindholm.

För att underlätta för besökaren finns även menyer på flera av sidorna, där man kan navigera fram och tillbaka.

- Vi har lagt ett stort fokus på användarvänlighet men jag tror ändå att det tar ett tag att vänja sig vid den nya webbplatsen. Många gånger kan det kännas komplicerat när något inte är som det brukar.

Seriositet
Inom Smart Textiles finns forskningssamarbeten mellan Högskolan i Borås, företag och andra aktörer. Många av projekten blir till produkter ute på marknaden.

- Det finns en otrolig forskningshöjd här och det vill vi givetvis att den nya webbplatsen ska spegla. I den mån det går har vi arbetet med professionella bilder och texter och inte minst raka linjer, avslutar Rebecca Lindholm. 

Gå till Smart Textiles nya webbplats här.