Huvudmeny

2015-12-10 10:39

Anställdwebb under ständig utveckling


Det här är del två i artikelserien om internkommunikation och denna gång fokuserar vi på anställdwebben. Hur fortlöper arbetet och hur kan du som medarbetare bidra? Webbredaktör Tina Sundling och kommunikatör Rebecca Lindholm berättar mer.

– Vi har påbörjat ett långsiktigt arbete med att förtydliga strukturer efter de behov som organisationen uttrycker. Vi kommer att jobba fram ett förslag på en förenklad/förbättrad struktur av anställdwebben, säger Tina Sundling, webbredaktör vid Högskolan i Borås.

När förändringar kommer att börja synas på anställdwebben går inte att säga i dagsläget, eftersom förslaget först ska processas i olika grupper.

Artikelserie internkommunikation
Det här är del två i artikelserien som kopplar tillbaka till enkäten om interkommunikation. Här kan du läsa den första delen: E-postrekommendationer för en bättre arbetsmiljö

– Förvaltning av webbplatsen är ett löpande arbete och parallellt med att strukturen ses över arbetar vi som vanligt med att uppdatera kalendariet, fylla på med nyheter och med att ta fram nya sidor som efterfrågas, säger Rebecca Lindholm, akademikommunikatör vid A3.

Gemensam sak
Målsättningen är att anställdwebben ska underlätta i det dagliga arbetet, vara aktuell och relevant. Därför hjälps medarbetare åt att hålla webbplatsen uppdaterad genom att fungera som sidansvariga för de områden de ansvarar för.

Läs mer om sidansvar här

– De som är ansvariga kan sitt område bäst och kan kontrollera att uppgifterna på webben är aktuella. En del sidansvariga uppdaterar själva informationen i vårt webbverktyg medan andra skickar in önskemål till oss via e-post till kommunikation@hb.se, säger Rebecca Lindholm och får medhåll av Tina Sundling som också tillägger:

– Vi tar gärna in konstruktiva förslag på hur anställdwebben kan förbättras, hör av dig till kommunikation@hb.se om du har tips eller idéer. 

Text: Johanna Avadahl