Huvudmeny

2015-02-06 14:29

En väg in till HR-Lön


Nu blir det smidigare för högskolans anställda att till exempel sjukanmäla sig eller anmäla VAB. Från och med 1 februari är det en väg in till HR-Lön som gäller.

Tidigare hade du som anställd kontakt med en enskild administratör när du ville ha hjälp med ärenden som gäller tjänsteresor, lönerelaterade frågor, försäkringar och sjuk/VAB-anmälan. Nu hör du istället av dig via servicetelefon eller funktionens nya e-postadress hr@hb.se.

– Detta är ett sätt att effektivisera vårt arbete och skapa en så kallad ”singe point of contact”. Det gör det smidigare och enklare för medarbetarna att få hjälp eftersom någon av oss alltid har koll på ärenden som kommer in, berättar Maria Kantvik, lönesamordnare.

Det är fyra administratörer som jobbar som support på nya HR-Lön: Maria Kantvik, Jessica Pulli, Britta Alfredsson och Annika Lehikoinen.

Sjukanmälan och VAB

Sedan tidigare har HR-Lön tagit över all reseräkningsgranskning för högskolans medarbetare. Nu startar man även tjänsten för sjukanmälan och anmälan av vård av barn. När anmälan görs stänger avdelningen av medarbetarens telefon och meddelar närmaste chef. Första sjuk- eller VAB-dag registreras av HR-Lön i Primula. Det går inte längre att registrera sjukdom och VAB om förstadagsregistreringen saknas.

Läs mer om sjukanmälan och VAB.

Så här anmäler du ditt ärende till nya HR-Lön:

Servicetelefon

HR-Lön har telefontid varje dag kl. 08:00-12:00. Telefonnummer: 033-435 43 00.

E-post

Du kan skicka in din fråga via hr@hb.se. När du skickar in en fråga får du en bekräftelse på att din e-post är mottagen. Därefter kontaktar en handläggare dig.

Post

Internpost ställs till HR-Lön och extern post ställd till Högskolan i Borås, HR-Lön, 501 90 Borås.

Läs mer om nya HR-Lön på Anställdwebben

Text: Ida Borenstein