Huvudmeny

2016-01-07 11:30

SIIR presenterades i Australien


Anita Radon,forskare vid SIIR, har deltagit på forskningskonferensen Australia & New Zeeland Marketing Academy (ANZMAC) i december 2015 med en forskarposter.

Affisch med text och bilder om forskningTemat var ”Innovation and Growth Strategies in Marketing” och SIIR fanns representerade med postern “The need for innovative marketing strategies through the eyes of selling an “obsolete” product. A case of small and medium sized record labels”.

Den visade på hur mindre handelsaktörer är tvungna att använda sig av innovativa metoder för att överleva och hur strategierna för detta ser annorlunda ut än för stora kedjor. I den här fallstudien användes ett mindre independent skivbolag som exempel.

Under konferensen delades det ut kort med en QR-kod på som ledde till en kort film om SIIR:s handelslabb för att ge exempel på användandet av QR-koder samt att sprida kunskap om hur SIIR arbetar.

Abstract om alla forskningsposters

ANZMAC hålls en gång per år och 2016 års konferens har temat Marketing in a Post-Disciplinary Era och hålls av University of Canterbury på Nya Zeeland.