Huvudmeny

2015-10-21 08:19

Hur bestäms vilka profilprodukter som ska säljas i receptionen?


Inblicksfrågan handlar den här gången om de artiklar som säljs i högskolans reception. Där finns bl.a. termosmuggar, handdukar och kaffekoppar. Hur bestäms vilka profilprodukter som ska säljas i receptionen?

– Arbetet med att ta fram nya profilprodukter görs av Receptionen tillsammans Kommunikation, berättar Jennifer Tydén, kommunikatör med ansvar för högskolans grafiska profil.

Lena Borén Persson– Vi tar hänsyn till olika saker när vi väljer produkter som t.ex. miljö/hållbarhet men även priset har betydelse, då vi vill att studenter ska kunna köpa profilprodukterna. I sortimentet har vi även en del saker som är designade av våra egna studenter. Det känns viktigt och kul att kunna erbjuda unika produkter, exempelvis som gåvor när man tar emot besök, förklarar Lena Borén Persson, administratör med ansvar för högskolans profilprodukter.

Har du förslag på profilprodukter är du välkommen att kontakta Jennifer eller Lena.

Vad undrar du över?

Du vet väl att du kan ställa vilka frågor du vill till oss på Inblicksredaktionen och så gör vi vårt allra bästa för att besvara dem. Ställ din fråga här.

Text: Ida Borenstein
Foto: Erik Wasselius