Huvudmeny

Problem att logga in?

Har du problem att logga in i Ladokportalen kan det bero på flera orsaker.

Har du ett aktivt konto?

Först och främst måste du ha ett aktivt studentkonto hos oss, har du inte studerat här de senaste terminerna är risken stor att ditt konto är inaktivt.

Är så fallet behöver du kontakta administrationen för den akademi du studerar vid för att få hjälp med en eventuell omregistrering. Här hittar du kontaktuppgifter gällande studieplanering och administrationen för de olika akademierna.

Använder du korrekta uppgifter?

För att logga in behöver du ange din studentidentitet (användarnamn) samt lösenord. Studentidentiteten är alltid S följt av sex siffror (S******). Du skall aldrig ange personnummer eller mailadress som användarnamn.

Har du glömt ditt lösenord?

Har du glömt ditt lösenord kan du byta lösenord via: selfservice.hb.se.

Saknar du information i Ladok eller behöver hjälp med funktioner?

Om du kan logga in men saknar information/uppgifter i Ladok, undrar över funktioner på sidan eller vill ändra på ditt telefonnummer, adress, m.m. Då skall du kontakta Ladok via ladok@hb.se

Teknisk support

Kontakta Campusservice och IT via e-post: campusservice@hb.se. Du kan även besöka oss eller ringa till oss, se kontaktinformation och öppettider för Campusservice och IT.