Huvudmeny

Med anledning av coronaviruset: Högskolan i Borås har förlängt gul nivå till och med 8 november. Gul nivå innebär att verksamheten fortgår men att fysisk kontakt ska minimeras så långt det är möjligt. Undervisningen sker på distans så långt det är möjligt. Håll dig uppdaterad.

IT

IT har till uppgift att stödja samtliga enheter vid högskolan avseende IT-stöd. Vi levererar tjänster inom nät, drift, säkerhet, utvecklingsprojekt samt användarsupport. 

Till servicedesken kan du vända dig om du har frågor eller problem med högskolans datorer och nätverk, ditt användarkonto eller åtkomst till programvaror.

Kontakta IT

Skicka gärna in ditt ärende via e-post till: it@hb.se 

Telefontid

Måndag - torsdag: 08:00-16:30, fredag: 08:00-15:00
Telefon: 033–435 46 90

Servicedesk är stängd p.g.a smittorisk (coronavirus). Du når oss istället via e-post eller telefon.

Besöksadress servicedesk: Plan 3, hus B i byggnad Balder, Allégatan 1.

Driftsinformation RSS


Planerat systemunderhåll 24 maj

På söndag den 25e maj mellan 13:00 - 17:00 uppgraderas zenworks. Detta kan tillfälligt påverka installation/uppdatering av programvara till din...


Driftstörning - HBPlay

Just nu pågår det en driftstörning på HBPlay vilket innebär att det kan vara svårt att ladda upp filmer. Mer information gällande driftstörningen...


Planerat systemunderhåll 13 maj

Den 13e maj mellan 19:00 - 21:30 utför vi underhåll på en del av våra system och tjänster. Detta innebär att tillfälliga störningar kan uppstå som...

Till alla meddelanden