Huvudmeny

Med anledning av coronaviruset: Med anledning av rekommendationerna från regeringen har Högskolan i Borås ställt om till undervisning på distans, så långt det är möjligt. Håll dig uppdaterad.

IT

IT har till uppgift att stödja samtliga enheter vid högskolan avseende IT-stöd. Vi levererar tjänster inom nät, drift, säkerhet, utvecklingsprojekt samt användarsupport. 

Till servicedesken kan du vända dig om du har frågor eller problem med högskolans datorer och nätverk, ditt användarkonto eller åtkomst till programvaror.

Kontakta IT

Skicka gärna in ditt ärende via e-post till: it@hb.se 

Telefontid

Måndag - torsdag: 08:00-16:30, fredag: 08:00-15:00
Telefon: 033–435 46 90

Servicedesk är stängd p.g.a smittorisk (coronavirus). Du når oss istället via e-post eller telefon.

Besöksadress servicedesk: Plan 3, hus B i byggnad Balder, Allégatan 1.

Driftsinformation RSS


Driftstörning - ZOOM Webb åtgärdat!

Nu ska ZOOM webbklient vara uppdaterad och fungera som vanligt igen.


Driftstörning - Uppgradering av ZOOM Webbklient

Zoom webbklient kommer att uppdateras de kommande dagarna och kommer inte att kunna användas under denna period. Observera att detta inte påverkar...


Driftstörning - ZOOM webb

Just nu är det en driftstörning i ZOOM webb när man försöker ansluta sig till möten. Driftstörningen är felanmäld till Nordunet och felsökning pågår

Till alla meddelanden