Snabbnavigation:
Kvinna som pekar på en skärm

Testperson i Handelslabbet

Vill du bli en av våra testpersoner? Vi behöver respondenter till vårt handelslabb för att kunna genomföra de tester som är en del av vår forskning.

Som testperson intar du rollen som konsument och får ett uppdrag att genomföra. Alternativt vill vi göra intervjuer med dig.

Fyll i dina personuppgifter i formuläret så kontaktar vi dig för mer information när vi genomför våra tester.

PuL - Personuppgiftslagen

Nedan uppgifter kommer att behandlas i en databas som SIIR och Handelslabbet samt högskolans personuppgiftsombud har tillgång till. Uppgifterna i databasen kan föras över till excel där uppgifter om kontaktperson blir sökbar. Sökningar kommer att ske i databasen i samband med testverksamhet vid SIIR.
Dina uppgifter kommer inte att lämnas ut till annan part. 

Anmälan - testperson vid Handelslabbet

Du förbinder dig inte att ställa upp som testperson i och med anmälan. Vi kontaktar dig när vi har ett test att utföra och du får själv avgöra om du vill ställa upp. Du kan när som helst avanmäla dig från testregistret genom att maila till siir@hb.se
Kön

Tidpunkt för test (ange det som passar dig bäst, kryssa båda ifall det inte spelar någon roll)

En person som tar mått på en annan person

Testverksamhet


Intresserad av vilken typ av tester vi genomför?

Foto: Mostphotos

2017-12-07

Idéskiss om forskningsprojekt vidare hos Handelsrådet

Handelsrådets utlysning ”Forskning relevant för handelsnäringen” avsätter tolv miljoner i en utlysning under hösten 2017. Ansökningsförfarandet sker i tre steg; först skickar man in en idéskiss till ett forskningsprojekt, därefter väljs ett antal idéer ut som går vidare till steg 2 där forskarna får skriva en fullständig projektansökan. De...

Firouze Pourmand Hilmersson är projektledare för projektidén ”Framgångsdrivande internationella tillväxtstrategier för e-handelsföretag” och har gått vidare till steg 2 i ansökningsprocessen. - Svensk E-handel växer explosionsartat. Branschen förutspås en fortsatt positiv utveckling då fler kunder vänjer sig vid nya inköpsformer. Svensk detaljhandel har ett gott internationellt rykte med föregångare som IKEA och HM, berättar Firouze. - E-handelsföretag kan dra nytta av detta goda renommé....