Huvudmeny

Med anledning av coronaviruset: Högskolan i Borås har förlängt gul nivå till och med 8 november. Gul nivå innebär att verksamheten fortgår men att fysisk kontakt ska minimeras så långt det är möjligt. Undervisningen sker på distans så långt det är möjligt. Håll dig uppdaterad.

Här hittar du information om den forskning som bedrivs av högskolans professorer, universitetslektorer, universitetsadjunkter och doktorander.

Sandhiya Goolaup

Sandhiya Goolaup

Universitetslektor

Sektionen för företagsekonomi och textilt management; Sektionen för företagsekonomi och textilt management

Telefonnummer: 033-4354238

Mobilnummer: 0701-852010

E-post: sandhiya.goolaup@hb.se

Rumsnummer: L432

Signatur: SAGO

Externa publikationer

  • Jernsand, E and Goolaup, S. (forthcoming). Learning through extraordinary tourism experiences. The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing (1st first Edition) Routledge Handbook: UK
  • Nunkoo, R., Thelwall, M., Ladsawut, J., & Goolaup, S. (2020). Three decades of tourism scholarship: Gender, collaboration and research methods. Tourism Management, 78, 104056.
  • Goolaup, S., Solér, C., & Nunkoo, R. (2019). The Tourists’ Gastronomic Experience: An Embodied and Spatial Approach. The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism (1st Edition) Routledge Handbook: UK
  • Goolaup, S., Solér, C., & Nunkoo, R. (2018). Developing a Theory of Surprise from Travelers’ Extraordinary Food Experiences. Journal of Travel Research, 57(2), p.218-231. DOI: 0047287517691154.
  • Goolaup, S., & Solér, C. (2018). Existential Phenomenology: understanding tourists’ experiences. Handbook of Research Methods for Tourism and Hospitality Management (p.62-71), Edward Elgar Publishing: UK
  • Goolaup, S., & Mossberg, L. (2017). Exploring the concept of extraordinary related to food tourists’ nature-based experience. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17(1), 27-43.
  • Goolaup, S., & Mossberg, L. (2017). Exploring consumers’ value co-creation in a festival context using a socio-cultural lens. The Value of Events (p. 39-57), Routledge; London. 

Avhandlingstitel

On Consumer Experience and the Extraordinary

Områden

Forskargrupper