Huvudmeny

Med anledning av coronaviruset: Högskolan i Borås har förlängt gul nivå till och med 8 november. Gul nivå innebär att verksamheten fortgår men att fysisk kontakt ska minimeras så långt det är möjligt. Undervisningen sker på distans så långt det är möjligt. Håll dig uppdaterad.

Lättläst

Högskolan i Borås

Högskolan startade år 1977
och har idag 13 tusen studenter.
750 personer arbetar på högskolan.
Våra lokaler ligger mitt i Borås.

Högskolan har flera olika utbildningar.
Många av våra utbildningar
ger dig ett yrke: bibliotekarie,
designer, ekonom, lärare, ingenjör
och sjuksköterska.

Några av de utbildningar som vi har
finns bara på Högskolan i Borås.
Därför kommer många studenter
från hela Sverige till Borås
för att få sin utbildning,
till exempel till textildesigner.