Kandidatprogram i textilt management, inriktning mode och handel

Välkommen till Kandidatprogrammet i textilt management, inriktning mode och handel!

Som ny student är du varmt välkommen till en utbildning vid Textilhögskolan som ger grunderna för att utveckla framtidens handel inom modebranschen. Utbildningen fokuserar på mode och handel, men kommer också att ge dig en gedigen kunskap om textil produktion och akademiska studier. Vår ambition är att du ska möta en utbildning som ställer krav samtidigt som vi ger dig förutsättningar för att nå upp till kraven.

Under de två första veckorna av höstterminen genomförs introduktionsaktiviteter för att du ska kunna lära känna dina klasskamrater, Textilhögskolan, Studentkåren i Borås och Borås som stad. Ta chansen att delta i introduktionsaktiviteterna så kommer du snabbt in i studentlivet. Tid och plats för de introduktionsaktiviteterna och de lektioner/föreläsningar du har hittar du genom länken till schemat som finns längre ned på denna sida. Eftersom schemat förändras då och då är det bra att kontrollera schemat regelbundet. Använder du en elektronisk kalender i t.ex. en telefon är ett bra tips att prenumerera på schemat. På så sätt har du alltid ett uppdaterat schema i din elektroniska kalender. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till mig.

// Lars Hedegård, programansvarig

Introduktion

Terminen startar den 2 september med introduktionsdagar tillsammans med Studentkåren i Borås.

3 september, kl. 09:00-10:15 ges information från studierektorerna i Vestindien B och C i Textile Fashion Center. Programansvariga kommer även finnas på plats för att svara på ev frågor och guida er vidare under dagen. Kl. 10:30-12:00 ges presentation och information från programansvarig. Lokal meddelas under förmiddagen och ska finnas inlagt i ditt schema i KronoX.

4 september anordnas Enter - en gemensam introduktionsdag med information och festliga aktiviteter för studenter inom Akademin för textil, teknik och ekonomi. Anmälan och mer information om Enter hittar du här. Glöm inte att anmäla dig senast 29 augusti.

Nedan hittar du också ditt schema med information om kursstart och lokal med mera.

Vi ses i september!

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet.

Programinformation

Starttermin: Hösten2019 Programkod: SGKTM Programtillfälleskod: SGKTM19h Studietakt: Heltid 100% Studietid: Dag Studieort: Borås

Utlandsstudier

Det här programmet innehåller möjlighet till utlandsstudier.
Information om utlandsstudier

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi (A1).

Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a1@hb.se
Telefon: 033-435 4011 (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).

Har du frågor kring val av studier och kommande arbetsliv?
Kontakta studie- och karriärvägledningen

Programansvarig: Lars Hedegård

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren2022

Forskningsmetoder på kandidatnivå

  • Kursinformation för Forskningsmetoder på kandidatnivå
  • Anmälningskod: M15V2
  • Typ: Obl.
  • Period: 17 januari — 27 mars

Textilt management i ett detaljhandelsperspektiv

  • Kursinformation för Textilt management i ett detaljhandelsperspektiv
  • Anmälningskod: M26V2
  • Typ: Obl.
  • Period: 17 januari — 27 mars

Självständigt arbete för kandidatexamen i Textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för kandidatexamen i Textilt management
  • Anmälningskod: M27V2
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 mars — 5 juni

Hösten2021

Marknadskommunikation

  • Kursinformation för Marknadskommunikation
  • Anmälningskod: M15H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 augusti — 7 november

Fältstudie inom detaljhandel

  • Kursinformation för Fältstudie inom detaljhandel
  • Anmälningskod: M61H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 8 november — 16 januari

Våren2021

Affärssystem och organisering av kundrelationer

  • Kursinformation för Affärssystem och organisering av kundrelationer
  • Anmälningskod: M66V1
  • Typ:
  • Period: 18 januari — 28 mars

Kritiska perspektiv på hållbarhet inom textil- och modehandel

  • Kursinformation för Kritiska perspektiv på hållbarhet inom textil- och modehandel
  • Anmälningskod: M65V1
  • Typ:
  • Period: 18 januari — 28 mars

Handelns digitalisering

  • Kursinformation för Handelns digitalisering
  • Anmälningskod: M16V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 mars — 6 juni

Hösten2020

Modelogistik och inköp

  • Kursinformation för Modelogistik och inköp
  • Anmälningskod: M76H0
  • Typ:
  • Period: 31 augusti — 8 november

Teorier om textil detaljhandel

  • Kursinformation för Teorier om textil detaljhandel
  • Anmälningskod: M94H0
  • Typ:
  • Period: 31 augusti — 8 november

Färgning och beredning

  • Kursinformation för Färgning och beredning
  • Anmälningskod: M102H
  • Typ: Obl.
  • Period: 9 november — 17 januari

Textil och mode- produkt och koncept

  • Kursinformation för Textil och mode- produkt och koncept
  • Anmälningskod: M98H0
  • Typ:
  • Period: 9 november — 17 januari

Våren2020

Kvantitativ marknadsundersökningsmetodik

  • Kursinformation för Kvantitativ marknadsundersökningsmetodik
  • Anmälningskod: M03V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 20 januari — 29 mars

Textil materiallära - grundkurs

  • Kursinformation för Textil materiallära - grundkurs
  • Anmälningskod: M12V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 20 januari — 29 mars

Ledarskap och organisation i textil detaljhandel

  • Kursinformation för Ledarskap och organisation i textil detaljhandel
  • Anmälningskod: M13V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 mars — 7 juni

Hösten2019

Mode och den textila värdekedjan

  • Kursinformation för Mode och den textila värdekedjan
  • Anmälningskod: M73H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 2 september — 10 november

Redovisningens grunder och tekniker

  • Kursinformation för Redovisningens grunder och tekniker
  • Anmälningskod: M75H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 2 september — 10 november

Grundläggande marknadsföring

  • Kursinformation för Grundläggande marknadsföring
  • Anmälningskod: M50H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 11 november — 21 januari