Masterprogram i management av digital handel

Välkommen till din nya utbildning!

Längre ner på sidan finner du både schema och andra dokument som kan vara bra att läsa igenom inför första terminen. Vi ses i september!

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet.

Programinformation

Starttermin: Hösten2019 Programkod: SADBM Programtillfälleskod: SADBM19h Studietakt: Heltid 100% Studietid: Dag Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi (A1).

Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a1@hb.se
Telefon: 033-435 4011 (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).

Har du frågor kring val av studier och kommande arbetsliv?
Kontakta studie- och karriärvägledningen

Programansvarig: Daniel Hjelmgren

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren2021

Självständigt arbete för masterexamen i företagsekonomi

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen i företagsekonomi
  • Anmälningskod: M52V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 18 januari — 6 juni

Hösten2020

Organisations- och kvalitetsstyrning

  • Kursinformation för Organisations- och kvalitetsstyrning
  • Anmälningskod: M47H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 31 augusti — 8 november

Supply Chain Management

  • Kursinformation för Supply Chain Management
  • Anmälningskod: M45H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 31 augusti — 8 november

e-Business och den digitala marknadsplatsen

  • Kursinformation för e-Business och den digitala marknadsplatsen
  • Anmälningskod: M90H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 9 november — 17 januari

Varumärken och kommunikation - kulturella perspektiv på handelns digitalisering och hållbarhet

  • Kursinformation för Varumärken och kommunikation - kulturella perspektiv på handelns digitalisering och hållbarhet
  • Anmälningskod: M49H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 9 november — 17 januari

Våren2020

Affärsdesign och entreprenörskap

  • Kursinformation för Affärsdesign och entreprenörskap
  • Anmälningskod: M37V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 20 januari — 29 mars

Informationsutvinning för modern handel

  • Kursinformation för Informationsutvinning för modern handel
  • Anmälningskod: M60V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 20 januari — 29 mars

Företagsekonomiska teorier och dess praktik

  • Kursinformation för Företagsekonomiska teorier och dess praktik
  • Anmälningskod: M58V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 mars — 7 juni

Företagsekonomiska teorier och dess praktik

  • Kursinformation för Företagsekonomiska teorier och dess praktik
  • Anmälningskod: M64V0
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 mars — 7 juni

Hösten2019

Digital Marknadskommunikation

  • Kursinformation för Digital Marknadskommunikation
  • Anmälningskod: M98H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 2 september — 10 november

Ledarskap - dess handlingar, koncept och hållbarhet

  • Kursinformation för Ledarskap - dess handlingar, koncept och hållbarhet
  • Anmälningskod: M94H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 2 september — 10 november

Management av affärsrelationer

  • Kursinformation för Management av affärsrelationer
  • Anmälningskod: M95H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 11 november — 19 januari

Metodologi och vetenskapsteori i företagsekonomisk forskning

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i företagsekonomisk forskning
  • Anmälningskod: M93H9
  • Typ: Obl.
  • Period: 11 november — 19 januari