Jobb – den röda tråden i högskolans kampanj

 

 

 

 

 

 

 

 

Den röda tråden i kampanjen är jobb och innehåller bland annat personliga hälsningar till högskolans studenter som fått jobb. Kampanjen kompletteras med filmer på www.hb.se och facebook.com/hogskolaniboras där arbetsgivare berättar vad de söker hos framtidens studenter.  

I kampanjen ingår också Jobbhjälpen, ett koncept som samlar allt som kan hjälpa högskolans studenter att förebereda sig för arbetslivet – se www.hb.se/jobbhjalpen

– Tanken med Jobbhjälpen är att vi ska lyfta fram allt vi gör för att hjälpa studenterna att förbereda sig för arbetslivet. Det händer en hel del under de år man studerar hos oss och detta vill vi visa både våra nuvarande studenter och de som funderar på att börja läsa hos oss, berättar Jennifer Tydén, kommunikatör.

– Frukostföreläsningar, arbetsmarknadsdagar, studier utomlands och verksamhetsförlagd utbildning är bara några exempel på det vi erbjuder och som man kan läsa mer om på webben.

I vecka 10 började högskolans kampanj synas som trafikreklam och reklam på Spotify. Vecka 12, 14 och 15 kan man även höra reklam för Högskolan i Borås på bland annat Mix Megapol och Rix FM.