Medarbetare eller varumärke – vart är vi på väg?

Att medarbetare förväntas bygga upp personliga varumärken blir idag allt vanligare. Det anses inte bara viktigt för individens egen skull utan även för företagets eller organisationens affärsutveckling.

Vad innebär den här utvecklingen? Vad händer när det inte längre räcker med att vara en god medarbetare utan man också skall kunna användas som ”reklampelare”? Hur påverkas man som medarbetare?

– Detta är ett mycket spännande och viktigt ämne som berör var och en av oss på ett helt annat sätt idag än för bara några år sedan. Det gäller därför att vara uppmärksam på vad denna trend kan föra med sig och inte bara kasta sig in i den utan minsta eftertanke, säger docent Margareta Oudhuis, föreståndare för CAV.

Simon Bank är krönikör och sportjournalist på Aftonbladet. Han har egna erfarenheter av vad det innebär att inte längre enbart ses som viktig som medarbetare utan också förväntas vara ett varumärke och därmed en konkurrensfördel i jakten på läsare.
Forskaren Henrik Uggla, KTH, en av Europas ledande idétänkare och forskare inom strategic brand management. Hans forskning rör varumärkesidentitet, men också hur man gör för att skapa associationer kring produkter och individer.

Tid och plats

Tid: Torsdag 20 september 2012 kl 15:00-18:00
Plats: Sparbankssalen (Biblioteksbyggnaden), Högskolan i Borås

Anmäl dig senast 15 september

Anmäl vilka som kommer från er organisation/företag genom att fylla i anmälningsblanketten på www.hb.se/cav/anmalan senast den 15 september