Nu drar arbetet med studentrekrytering igång

Skiss på mässmonter

På mässor, vid skolbesök och öppet hus, i sociala medier och inte minst på webben möter vi presumtiva studenter. Årets kampanj är steg tre i en kampanj som började med regn, bjöd på växtkraft förra året och som nu tar formen av ett växthus där några av högskolans studenter odlar sina framtidsdrömmar. Den ”borosa” färgen känns igen, liksom #skapadinframtidiborås. Denna hashtag har även kompletterats med #hållbarkunskap.

Utbildningskatalogen är tryckt och klar i vecka 47, en annons kommer att gå i Borås Tidning samma vecka där vi riktar oss mot målgruppen föräldrar.

Nytt för i år är att högskolans öppet hus görs tillsammans med Textilhögskolan, som enligt tradition har ett eget öppet hus den sista lördagen januari varje år. På webben kan du se vilka mässor och skolbesök som är planerade hittillls. Denna sida uppdateras löpande.

Text: Jennifer Tydén
Skiss: Brainforest