Ny sociala medier-kampanj för att stärka högskolan

I mer än ett år har vi varit tvungna att anpassa oss efter restriktioner och begränsningar för att minska smittspridningen. Det har haft stor inverkan på både utbildning och forskning vid högskolan. Men hur har samhället förändrats när coronapandemin är över?

Detta undersöker vi mellan 6 – 15 april i högskolans sociala medier-kanaler Facebook (Högskolan i Borås) och Instagram (@hogskolaniboras).

På Högskolan i Borås utbildar och forskar vi, men vi vågar oss också på att spana in i framtiden. Flera av våra kloka medarbetare har ställt upp för att sprida sina framtidsspaningar utifrån hashtaggen #vadhändersen. Det handlar om allt ifrån skönhetsfilter, källkritik, ledarskap inom äldreomsorgen och forskningspubliceringar till hur skolan och högskolan kommer att förändra sin undervisning.

Med kampanjen hoppas vi att väcka engagemang bland våra följare och samtidigt visa att vi tar ansvar för framtiden samt visa vår expertis inom många viktiga samhällsfrågor.