Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Utbildningsstart

Terminen startar den 29 augusti.

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. Schema för Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring (extern länk). 

Programinformation

Starttermin: Hösten 2016
Programkod: AMFMM
Programtillfälleskod: AMFMM16h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Programansvarig Hanna Wittrock

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren 2018

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M35V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari - 3 juni

Hösten 2017

Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn

  • Kursinformation för Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
  • Anmälningskod: M91H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning

  • Kursinformation för Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning
  • Anmälningskod: T50H7
  • Typ: Valfri
  • Period: 20 november - 17 december

Konsumentbeteende i modesektorn

  • Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
  • Anmälningskod: M65H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti - 5 november

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

  • Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
  • Anmälningskod: M92H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv

  • Kursinformation för Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
  • Anmälningskod: M90H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti - 5 november

Våren 2017

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

  • Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
  • Anmälningskod: M70V7
  • Typ: Obl.
  • Period: 16 januari - 26 mars

Fältstudie i textilt management

  • Kursinformation för Fältstudie i textilt management
  • Anmälningskod: M31V7
  • Typ: Obl.
  • Period: 27 mars - 4 juni

Projektledning och entreprenörskap

  • Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
  • Anmälningskod: M30V7
  • Typ: Obl.
  • Period: 16 januari - 26 mars

Hösten 2016

Företagande och affärer i textil och modebranschen

  • Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
  • Anmälningskod: M91H6
  • Typ: Valbar
  • Period: 29 augusti - 6 november

Hantering av värdekedjor och hållbarhet i textil och mode

  • Kursinformation för Hantering av värdekedjor och hållbarhet i textil och mode
  • Anmälningskod: M56H6
  • Typ: Obl.
  • Period: 7 november - 15 januari

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

  • Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
  • Anmälningskod: M94H6
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 augusti - 6 november

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

  • Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
  • Anmälningskod: M88H6
  • Typ: Valbar
  • Period: 29 augusti - 6 november

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

  • Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
  • Anmälningskod: M55H6
  • Typ: Obl.
  • Period: 7 november - 15 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
  • Anmälningskod: M97H6
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 augusti - 6 november