Masterprogram i Styrning av textila värdekedjor

Utbildningsstart

Terminen startar den 29 augusti.

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. Schema för Masterprogram i Styrkning av textila värdekedjor (extern länk). 

Programinformation

Starttermin: Hösten 2016
Programkod: AMSTV
Programtillfälleskod: AMSTV16h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Programansvarig Olga Chkanikova

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistan i kursplanen. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera med PingPong, innan du införskaffar litteratur.

Våren 2018

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
Anmälningskod: M35V8
Typ: Obl.
Period: 15 januari - 3 juni

Hösten 2017

Efterfrågeprognoser

Kursinformation för Efterfrågeprognoser
Anmälningskod: M52H7
Typ: Obl.
Period: 6 november - 14 januari

Marknadsföring, konsumtion och ansvar - kulturella perspektiv

Kursinformation för Marknadsföring, konsumtion och ansvar - kulturella perspektiv
Anmälningskod: M89H7
Typ: Obl.
Period: 6 november - 14 januari

Risk och resiliens i textila försörjningskedjor

Kursinformation för Risk och resiliens i textila försörjningskedjor
Anmälningskod: M67H7
Typ: Obl.
Period: 28 augusti - 5 november

Textila tillämpningar av logistik och produktutveckling

Kursinformation för Textila tillämpningar av logistik och produktutveckling
Anmälningskod: M88H7
Typ: Obl.
Period: 28 augusti - 5 november

Våren 2017

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
Anmälningskod: M70V7
Typ: Obl.
Period: 16 januari - 26 mars

Fältstudie i textilt management

Kursinformation för Fältstudie i textilt management
Anmälningskod: M31V7
Typ: Obl.
Period: 27 mars - 4 juni

Projektledning och entreprenörskap

Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
Anmälningskod: M30V7
Typ: Obl.
Period: 16 januari - 26 mars

Hösten 2016

Företagande och affärer i textil och modebranschen

Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
Anmälningskod: M92H6
Typ: Valbar
Period: 29 augusti - 6 november

Hantering av värdekedjor och hållbarhet i textil och mode

Kursinformation för Hantering av värdekedjor och hållbarhet i textil och mode
Anmälningskod: M56H6
Typ: Obl.
Period: 7 november - 15 januari

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
Anmälningskod: M95H6
Typ: Obl.
Period: 29 augusti - 6 november

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
Anmälningskod: M89H6
Typ: Valbar
Period: 29 augusti - 6 november

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
Anmälningskod: M55H6
Typ: Obl.
Period: 7 november - 15 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
Anmälningskod: M98H6
Typ: Obl.
Period: 29 augusti - 6 november