Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. Schema för Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring (extern länk).

Programinformation

Starttermin: Hösten 2017
Programkod: AMFMM
Programtillfälleskod: AMFMM17h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Programansvarig Hanna Wittrock

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistan i kursplanen. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera med PingPong, innan du införskaffar litteratur.

Våren 2019

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
Anmälningskod: M62V9
Typ: Obl.
Period: 21 januari - 9 juni

Hösten 2018

Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn

Kursinformation för Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
Anmälningskod: M77H8
Typ: Obl.
Period: 12 november - 20 januari

Konsumentbeteende i modesektorn

Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
Anmälningskod: M76H8
Typ: Obl.
Period: 3 september - 11 november

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
Anmälningskod: M78H8
Typ: Obl.
Period: 12 november - 20 januari

Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv

Kursinformation för Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
Anmälningskod: M75H8
Typ: Obl.
Period: 3 september - 11 november

Våren 2018

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
Anmälningskod: M33V8
Typ: Obl.
Period: 15 januari - 25 mars

Fältstudie i textilt management

Kursinformation för Fältstudie i textilt management
Anmälningskod: M62V8
Typ: Obl.
Period: 26 mars - 3 juni

Projektledning och entreprenörskap

Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
Anmälningskod: M34V8
Typ: Obl.
Period: 15 januari - 25 mars

Hösten 2017

Företagande och affärer i textil och modebranschen

Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
Anmälningskod: M60H7
Typ: Valbar
Period: 28 augusti - 24 september

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
Anmälningskod: M93H7
Typ: Obl.
Period: 6 november - 14 januari

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
Anmälningskod: M61H7
Typ: Obl.
Period: 25 september - 5 november

Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning

Kursinformation för Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning
Anmälningskod: T50H7
Typ: Valfri
Period: 20 november - 17 december

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
Anmälningskod: M59H7
Typ: Valbar
Period: 28 augusti - 24 september

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
Anmälningskod: M63H7
Typ: Obl.
Period: 6 november - 14 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
Anmälningskod: M62H7
Typ: Obl.
Period: 28 augusti - 5 november