Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. Schema för Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring (extern länk).

Programinformation

Starttermin: Hösten 2017
Programkod: AMFMM
Programtillfälleskod: AMFMM17h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Programansvarig Hanna Wittrock

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren 2019

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M62V9
  • Typ: Obl.
  • Period: 21 januari - 9 juni

Hösten 2018

Konsumentbeteende i modesektorn

  • Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
  • Anmälningskod: M76H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 3 september - 11 november

Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv

  • Kursinformation för Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
  • Anmälningskod: M75H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 3 september - 11 november

Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn

  • Kursinformation för Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
  • Anmälningskod: M77H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 12 november - 20 januari

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

  • Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
  • Anmälningskod: M78H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 12 november - 20 januari

Våren 2018

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

  • Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
  • Anmälningskod: M33V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari - 25 mars

Projektledning och entreprenörskap

  • Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
  • Anmälningskod: M34V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari - 25 mars

Fältstudie i textilt management

  • Kursinformation för Fältstudie i textilt management
  • Anmälningskod: M62V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 26 mars - 3 juni

Hösten 2017

Företagande och affärer i textil och modebranschen

  • Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
  • Anmälningskod: M60H7
  • Typ: Valbar
  • Period: 28 augusti - 24 september

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

  • Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
  • Anmälningskod: M59H7
  • Typ: Valbar
  • Period: 28 augusti - 24 september

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
  • Anmälningskod: M62H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti - 5 november

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

  • Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
  • Anmälningskod: M61H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 25 september - 5 november

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

  • Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
  • Anmälningskod: M93H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

  • Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
  • Anmälningskod: M63H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning

  • Kursinformation för Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning
  • Anmälningskod: T50H7
  • Typ: Valfri
  • Period: 20 november - 17 december