Masterprogram i Styrning av textila värdekedjor

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. Schema för Masterprogram i styrning av textila värdekedjor (extern länk).

Programinformation

Starttermin: Hösten 2017
Programkod: AMSTV
Programtillfälleskod: AMSTV17h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Programansvarig Olga Chkanikova

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren 2019

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M62V9
  • Typ: Obl.
  • Period: 21 januari - 9 juni

Hösten 2018

Efterfrågeprognoser

  • Kursinformation för Efterfrågeprognoser
  • Anmälningskod: M83H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 12 november - 20 januari

Marknadsföring, konsumtion och ansvar - kulturella perspektiv

  • Kursinformation för Marknadsföring, konsumtion och ansvar - kulturella perspektiv
  • Anmälningskod: M84H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 12 november - 20 januari

Risk och resiliens i textila försörjningskedjor

  • Kursinformation för Risk och resiliens i textila försörjningskedjor
  • Anmälningskod: M97H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 3 september - 11 november

Textila tillämpningar av logistik och produktutveckling

  • Kursinformation för Textila tillämpningar av logistik och produktutveckling
  • Anmälningskod: M82H8
  • Typ: Obl.
  • Period: 3 september - 11 november

Våren 2018

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

  • Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
  • Anmälningskod: M33V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari - 25 mars

Fältstudie i textilt management

  • Kursinformation för Fältstudie i textilt management
  • Anmälningskod: M62V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 26 mars - 3 juni

Projektledning och entreprenörskap

  • Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
  • Anmälningskod: M34V8
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari - 25 mars

Hösten 2017

Företagande och affärer i textil och modebranschen

  • Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
  • Anmälningskod: M47H7
  • Typ: Valbar
  • Period: 28 augusti - 24 september

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

  • Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
  • Anmälningskod: M93H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

  • Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
  • Anmälningskod: M48H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 25 september - 5 november

Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning

  • Kursinformation för Introduktion till Immaterialrätt (Intellectual Property Rights, IPR) med fokus mot nyttiggörande av forskning
  • Anmälningskod: T50H7
  • Typ: Valfri
  • Period: 20 november - 17 december

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

  • Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
  • Anmälningskod: M46H7
  • Typ: Valbar
  • Period: 28 augusti - 24 september

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

  • Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
  • Anmälningskod: M50H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november - 14 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
  • Anmälningskod: M49H7
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti - 5 november