Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Välkommen!

Terminen startar den 2 september med introduktionsdagar tillsammans med Studentkåren i Borås. 

3 september, kl. 13:00-14:15 ges information från studierektorerna på engelska i Vestindien B och C i Textile Fashion Center. Programansvariga kommer även finnas på plats för att svara på ev frågor och guida er vidare under dagen. Kl. 14:30-16:00 Presentation och information från programansvarig. Lokal meddelas under förmiddagen och ska finnas inlagt i ditt schema i KronoX.

4 september anordnas Enter - en gemensam introduktionsdag med information och festliga aktiviteter för studenter inom Akademin för textil, teknik och ekonomi. Anmälan och mer information om Enter hittar du här. Glöm inte att anmäla dig senast 29 augusti.

Nedan hittar du också ditt schema med information om kursstart och lokal med mera.

Vi ses i september!

Schema

Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet. 

Programinformation

Starttermin: Hösten 2019
Programkod: AMFMM
Programtillfälleskod: AMFMM19h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.

Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistan i kursplanen. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera med PingPong, innan du införskaffar litteratur.

Hösten 2020

Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn

Kursinformation för Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
Anmälningskod: M91H0
Typ: Obl.
Period: 9 november - 17 januari

Konsumentbeteende i modesektorn

Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
Anmälningskod: M95H0
Typ: Obl.
Period: 31 augusti - 8 november

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
Anmälningskod: M60H0
Typ: Obl.
Period: 9 november - 17 januari

Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv

Kursinformation för Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
Anmälningskod: M57H0
Typ: Obl.
Period: 31 augusti - 8 november

Våren 2020

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
Anmälningskod: M21V0
Typ: Obl.
Period: 20 januari - 29 mars

Fältstudie i textilt management

Kursinformation för Fältstudie i textilt management
Anmälningskod: M24V0
Typ: Obl.
Period: 30 mars - 7 juni

Projektledning och entreprenörskap

Kursinformation för Projektledning och entreprenörskap
Anmälningskod: M22V0
Typ: Obl.
Period: 20 januari - 29 mars

Hösten 2019

Företagande och affärer i textil och modebranschen

Kursinformation för Företagande och affärer i textil och modebranschen
Anmälningskod: M65H9
Typ: Valbar
Period: 2 september - 29 september

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
Anmälningskod: M56H9
Typ: Obl.
Period: 11 november - 19 januari

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
Anmälningskod: M66H9
Typ: Obl.
Period: 30 september - 10 november

Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi

Kursinformation för Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
Anmälningskod: M64H9
Typ: Valbar
Period: 2 september - 29 september

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
Anmälningskod: M55H9
Typ: Obl.
Period: 11 november - 19 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
Anmälningskod: M67H9
Typ: Obl.
Period: 2 september - 10 november