Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring
Välkommen!
Terminen startar den 2 september med introduktionsdagar tillsammans med Studentkåren i Borås.
3 september, kl. 13:00-14:15 ges information från studierektorerna på engelska i Vestindien B och C i Textile Fashion Center. Programansvariga kommer även finnas på plats för att svara på ev frågor och guida er vidare under dagen. Kl. 14:30-16:00 Presentation och information från programansvarig. Lokal meddelas under förmiddagen och ska finnas inlagt i ditt schema i KronoX.
4 september anordnas Enter - en gemensam introduktionsdag med information och festliga aktiviteter för studenter inom Akademin för textil, teknik och ekonomi. Anmälan och mer information om Enter hittar du här. Glöm inte att anmäla dig senast 29 augusti.
Nedan hittar du också ditt schema med information om kursstart och lokal med mera.
Vi ses i september!
Schema
Eftersom ändringar kan ske med kort varsel är det bra att ha som vana att kolla schemat regelbundet.
Programinformation
Starttermin: Hösten 2019
Programkod: AMFMM
Programtillfälleskod: AMFMM19h
Studietakt: Heltid 100%
Studietid: Dag
Studieort: Borås
Kontakt
Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi.
För utbildningsspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a1@hb.se.
Telefon: 033-435 4011 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.
Studievägledningen
För övriga frågor, kontakta studentexpeditionen
Dokument
Programmets kurser
Du hittar litteraturlistan i kursplanen. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera med PingPong, innan du införskaffar litteratur.
Hösten 2020
Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
Anmälningskod: | M91H0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 9 november - 17 januari |
Konsumentbeteende i modesektorn
Anmälningskod: | M95H0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 31 augusti - 8 november |
Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
Anmälningskod: | M60H0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 9 november - 17 januari |
Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
Anmälningskod: | M57H0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 31 augusti - 8 november |
Våren 2020
Fashion retail marknadsföring och kommunikation
Anmälningskod: | M21V0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 20 januari - 29 mars |
Fältstudie i textilt management
Anmälningskod: | M24V0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 30 mars - 7 juni |
Projektledning och entreprenörskap
Anmälningskod: | M22V0 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 20 januari - 29 mars |
Hösten 2019
Företagande och affärer i textil och modebranschen
Anmälningskod: | M65H9 |
---|---|
Typ: | Valbar |
Period: | 2 september - 29 september |
Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
Anmälningskod: | M56H9 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 11 november - 19 januari |
Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
Anmälningskod: | M66H9 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 30 september - 10 november |
Introduktion till Textilt Management och Företagsekonomi
Anmälningskod: | M64H9 |
---|---|
Typ: | Valbar |
Period: | 2 september - 29 september |
Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
Anmälningskod: | M55H9 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 11 november - 19 januari |
Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
Anmälningskod: | M67H9 |
---|---|
Typ: | Obl. |
Period: | 2 september - 10 november |