Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Programinformation

Starttermin: Hösten2020 Programkod: AMFMM Programtillfälleskod: AMFMM20h Studietakt: Heltid 100% Studietid: Dag Studieort: Borås

Observera

Letter of Motivation
A letter of motivation should display your ability to effectively communicate in English and should exhibit:
- your contact details: name, postal address, telephone, e-mail and application number.
- your motivation for the chosen program;
- your expectations of how the program will benefit you in your future career
If you have applied for more than one Master’s program in Textile Management (application code 02055, 02057, 02059 see under Application) it must be clearly stated why and how you made your priorities.
The letter must be no longer than one A4 page excluding contact information.
Recommended structureYou letter should give the reader a sense of who you are, your academic background, your work experience, your interests and your relation to the field of textiles and fashion.Motivate why you wish to study the chosen program. What are your expectations and how will this promote your future career.Also briefly describe your strengths and weaknesses regarding study and work-life, relate this to both individual and group work.
InterviewApplicants who are selected for interviews will be contacted through email. It is the responsibility of the applicant to have the required softwares installed on their computer or smart device, and to have sufficient internet connection to support visual transfer. The photo on the passport uploaded for the application may be used for identification.
All interviews will be held between 09:00 - 17:00 CET (Central European Time) during week 25 or 26, year 2020. The time for the interview cannot be rescheduled.

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi (A1).

Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a1@hb.se
Telefon: 033-435 4011 (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).

Har du frågor kring val av studier och kommande arbetsliv?
Kontakta studie- och karriärvägledningen

Programansvarig: Hanna Wittrock

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren2022

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M07V2
  • Typ: Obl.
  • Period: 17 januari — 5 juni

Hösten2021

Konsumentbeteende i modesektorn

  • Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
  • Anmälningskod: M80H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 augusti — 7 november

Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv

  • Kursinformation för Varumärkesbyggande i modesektorn, ett internationellt perspektiv
  • Anmälningskod: M79H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 30 augusti — 7 november

Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn

  • Kursinformation för Avancerad detaljhandel och kommunikation inom modesektorn
  • Anmälningskod: M81H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 8 november — 16 januari

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

  • Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
  • Anmälningskod: M82H1
  • Typ: Obl.
  • Period: 8 november — 16 januari

Våren2021

Affärsstrategi och strategiskt management

  • Kursinformation för Affärsstrategi och strategiskt management
  • Anmälningskod: M22V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 18 januari — 28 mars

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

  • Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
  • Anmälningskod: M21V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 18 januari — 28 mars

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M25V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 18 januari — 6 juni

Fältstudie i textilt management

  • Kursinformation för Fältstudie i textilt management
  • Anmälningskod: M24V1
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 mars — 6 juni

Hösten2020

Företagande och management i textil och modebranschen

  • Kursinformation för Företagande och management i textil och modebranschen
  • Anmälningskod: M43H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 31 augusti — 27 september

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
  • Anmälningskod: M46H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 31 augusti — 8 november

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

  • Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
  • Anmälningskod: M44H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 september — 8 november

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

  • Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
  • Anmälningskod: M100H
  • Typ: Obl.
  • Period: 9 november — 17 januari

Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion

  • Kursinformation för Management av produktutveckling och innovation i textil och konfektion
  • Anmälningskod: M48H0
  • Typ: Obl.
  • Period: 9 november — 17 januari