Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring
Programinformation
Starttermin: Hösten2023 Programkod: TMFMM Programtillfälleskod: TMFMM23h Studietakt: Heltid 100% Studietid: Dag Studieort: Borås
Observera
For this programme the selection is made by a Letter of Motivation and an online interview.
Please note: The Motivation letter should be uploaded no later than May 31st 2023.
A letter of motivation should display your ability to effectively communicate in English and should exhibit:
- your contact details: name, postal address, telephone, e-mail and application number.
- your motivation for the chosen program;
- your expectations of how the program will benefit you in your future career
If you have applied for more than one Master’s program in Textile Management (application code 32059, 32057, 32055 see under Application) it must be clearly stated why and how you made your priorities.
The letter must be no longer than one A4 page excluding contact information.
- Recommended structure You letter should give the reader a sense of who you are, your academic background, your work experience, your interests and your relation to the field of textiles and fashion.
- Motivate why you wish to study the chosen program. What are your expectations and how will this promote your future career.
- Also briefly describe your strengths and weaknesses regarding study and work-life, relate this to both individual and group work.
Interview Applicants who are selected for interviews will be contacted through email. It is the responsibility of the applicant to have the required software installed on their computer or smart device, and to have sufficient internet connection to support visual transfer. The photo on the passport uploaded for the application may be used for identification.
All interviews will be held between 09:00 - 17:00 CET (Central European Time), during week 25-26, year 2023. The time for the interview cannot be rescheduled.
Kontakt
Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi (A1).
Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a1@hb.se
Telefon: 033-435 4011 (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).
Har du frågor kring val av studier och kommande arbetsliv?
Kontakta studie- och karriärvägledningen
Programansvarig: Jenny Balkow
Dokument
Programmets kurser
Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.
Våren2025
Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
- Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
- Anmälningskod: M75V5
- Typ: Obl.
- Period: 20 januari — 8 juni
Hösten2024
Digital Marknadskommunikation i textil och mode
- Kursinformation för Digital Marknadskommunikation i textil och mode
- Anmälningskod: M68H4
- Typ: Obl.
- Period: 2 september — 10 november
Konsumentbeteende i modesektorn
- Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
- Anmälningskod: M69H4
- Typ: Obl.
- Period: 2 september — 10 november
Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
- Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
- Anmälningskod: M73H4
- Typ: Obl.
- Period: 11 november — 19 januari
Trendanalys inom modets marknad och system
- Kursinformation för Trendanalys inom modets marknad och system
- Anmälningskod: M72H4
- Typ: Obl.
- Period: 11 november — 19 januari
Våren2024
Fashion retail marknadsföring och kommunikation
- Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
- Anmälningskod: M23V4
- Typ: Obl.
- Period: 15 januari — 24 mars
Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
- Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
- Anmälningskod: M24V4
- Typ: Obl.
- Period: 15 januari — 24 mars
Fältstudie i textilt management
- Kursinformation för Fältstudie i textilt management
- Anmälningskod: M26V4
- Typ: Obl.
- Period: 25 mars — 2 juni
Hösten2023
Företagande och management i textil och modebranschen
- Kursinformation för Företagande och management i textil och modebranschen
- Anmälningskod: M69H3
- Typ: Obl.
- Period: 28 augusti — 24 september
Grundläggande teorier inom Supply Chain Management och Fashion Management
- Kursinformation för Grundläggande teorier inom Supply Chain Management och Fashion Management
- Anmälningskod: M70H3
- Typ: Obl.
- Period: 28 augusti — 5 november
Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
- Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
- Anmälningskod: M63H3
- Typ: Obl.
- Period: 25 september — 5 november
Affärsstrategi och strategiskt management
- Kursinformation för Affärsstrategi och strategiskt management
- Anmälningskod: M74H3
- Typ: Obl.
- Period: 6 november — 14 januari
Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
- Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
- Anmälningskod: M73H3
- Typ: Obl.
- Period: 6 november — 14 januari