Informationsprodukter och hållbar utveckling
7,5 högskolepoäng, Deltid 50%, Distans, Ortsoberoende
Högskolan Borås använder cookies för att ge dig som besökare en så bra upplevelse som möjligt av vår webbplats. Genom fortsatt användande av webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies.
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Hoppa till huvudinnehållet7,5 högskolepoäng, Deltid 50%, Distans, Ortsoberoende
Termin
Ort
Studieform
Studietid
Sista anmälningsdag
TerminHöst 2021
OrtOrtsoberoende
StudieformDeltid
StudietidDag
Sista anmälningsdag2021-04-15
Kandidatexamen
Högskolepoäng
I den här kursen lär du dig att analysera och utvärdera texter och bilder och förstå hur de förhåller sig till sina målgrupper och sitt budskap.
Du studerar informationsprodukter, dels i ett organisationsperspektiv och dels som enskilda produkter. Du kommer bland annat att få lära dig att analysera och utvärdera texter och bilder och förstå hur de förhåller sig till sin målgrupp, kontext och budskap. Centralt i kursen är frågan hur informationsprodukter och informations- och kommunikationsansvariga kan bidra till en hållbar utveckling.
Kursen ges vid Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT.
För kursspecifika frågor, kontakta akademin via:
E-post: a3@hb.se.
Telefon: 033-435 4013 - telefontid varje vardag kl 10:00-12:00.
Kursansvarig Karin Dessne
Kursansvarig Linda Rydh
Kontakta studievägledningen.
För frågor om antagning,
kontakta antagningen.
För övriga frågor,
kontakta studentexpeditionen.