Eye tracking för företag

Samarbete med Digital Business Lab

Tekniken kan hjälpa ditt företag att förbättra dina produkter och tjänster, förstå konsumentbeteende och skapa nya utvecklingsmöjligheter, samtidigt som den ger studenterna värdefull erfarenhet och möjligheter att tillämpa sina färdigheter i realistiska projekt. Det är en vinn-vinn-situation för både ditt företag och studenterna.

Kursuppdrag

Vissa internfinansierade studier i labbet görs inom ramen för en kurs och kan till exempel användas i studentuppsatser. Här kan ditt företag vara med och bidra med intressanta frågeställningar och/eller olika former av datamaterial.

Exempel: Förstaårs studenter på kandidatnivå inom Textilt Management gör ett eye tracking-experiment på uppdrag från och med ditt företag.

Tidsperiod: Mars–april
Företagets insats: Formulera ett uppdrag i samarbete med kursansvarig och delta på ett möte där de bästa studentgrupperna redovisar resultaten av experimentet.

Uppdrag till studenter

Genom att samarbeta med Digital Business Lab kan företag ge studenterna uppdrag, som inkluderar användning av eye tracking-tekniken. Detta ger företagen tillgång till nya perspektiv, samtidigt som studenterna får praktisk erfarenhet.

Tidsperiod: november–januari och/eller april–maj
Företagets insats: Diskutera och formulera ett uppdrag tillsammans med studenter och handledare samt planera möten efter behov.

Kontakt

Är du intresserad av att samarbeta med våra studenter och Digital Business Lab, vill du besöka oss eller har du ett förslag till uppdrag för student?

Kontakta Marianne Louwerse marianne.louwerse@hb.se