Genvägar
.
Hoppa till huvudinnehålletHär hittar du frågor och svar om flytt, arbetsrum och lokaler på A2. Sidan uppdateras när det kommer in nya frågor.
Anledningen till förändringen är att vi vuxit och blivit fler medarbetare. Samtidigt som fler behöver en arbetsplats utnyttjar vi inte de befintliga kontorsrummen till fullo, då flera av dem står tomma under perioder. För att frigöra utrymme behöver vi skapa kontorsrum som kan utnyttjas mer flexibelt.
Flytten som vi nu genomför grundar sig på det underlag gällande våra lokaler som ledningen tog fram i våras och på de svar som kom in från enkäten om behov av arbetsrum. Kartläggningen resulterade i att ledningen tog fram nedanstående principer för tillgång till arbetsrum vid A2:
Utgångspunkten är en strävan efter balans mellan effektiv resursvändning och att skapa goda arbetsförutsättningar och god arbetsmiljö som främjar en attraktiv arbetsplats.
Vi eftersträvar att varje medarbetare har en hemvist som innebär att man har närhet till kollegor man jobbar ofta/mycket med.
Clean desk innebär att du har ett kontor för dagen där du kan stänga dörren. När du kommer på morgonen skriver du ditt namn på dörrtavlan och de tider/dagar du är där. Du kan således boka rummet i för flera dagar i följd.
Om du vet att du ska vara där två dagar i rad kan du lämna dina saker över natten.
När du lämnar rummet ska dörren vara öppen och rummet rensat från personliga föremål.
Det finns ett tjugotal rum som är clean desk. Samtliga rum är märkta med skylt.
Stäng Hur gör jag om jag vill sitta nära mitt arbetslag eller närmaste kollegor?
Vi eftersträvar att varje medarbetare ska ha närhet till sina närmaste kollegor.
För att underlätta samarbete i arbetslag och mellan de som ofta jobbar ihop finns rum som är clean desk i samtliga korridorer.
Stäng Hur vet jag att min dator passar med dockan i ett rum med clean desk?
Det finns två typer av dockor som antingen passar för nyare datorer eller för äldre datorer. För att underlätta koppling mellan dator och docka finns ett system med blå eller gula prickar. Varje rum med clean desk är märkt med antingen gul eller blå prick. Gul står för rum med en docka som passar till nyare datorer. Blå står för rum med dockor som passar till äldre datorer.
Om du inte vet om din dator är av äldre eller nyare modell, kontakta IT.
För en del datorer kan IT göra en uppdatering som gör att din dator passar till båda typerna av dockor, en så kallad bios-uppdatering. Ni som ska göra detta har fått mejl från Ann Löthman.
Stäng Vad gör jag med mina saker som jag inte tar med hem när jag går för dagen?
Du kan förvara dina saker i låsbara skåp i D-korridoren.
Det finns även bokhyllor på följande platser:
Om du har forskningsmaterial och information som omfattas av sekretess, ska detta låsas in ett i plåtskåpsutrymme. Prata med Ann Löthman om du behöver göra detta.
Prata med din närmaste chef.
Prata med din närmaste chef.
Stäng Kan högskolan bistå med kontorsutrustning när jag jobbar hemma?
Du står själv för utrustning av din hemarbetsplats. Högskolan ansvarar under normala förhållanden endast för att utrusta arbetsplatsen i högskolans lokaler.
Stäng Måste jag lämna tillbaka kontorsutrustning som jag lånat hem?
Ja, all utrustning som du lånat hem ska lämnas tillbaka senast 15 september 2022.
Stäng Vilka förändringar sker vad gäller allmänna ytor och mötesrum?
Några större kontorsrum kommer att göras om till små samtalsrum/grupprum. Tanken är att några av dessa rum ska bli bokningsbara.
Vi kommer även att färdigställa ett par lite större konferensrum.
Doktorandrummet C728 ska att utrustas med mindre skrivbord, som ersätter de stora skrivbord som finns idag. Här kommer alla doktorander att samsas om arbetsplatser. Vid de tillfällen när alla doktorander är på plats finns möjlighet att använda rum med clean desk.
Chefernas rum är placerade bredvid varandra i D7-korridoren på sidan mot leden och mot trapphus 4. Placeringen är gjord för att möjliggöra samtal som kräver integritet och sekretess.
Det finns möjlighet till egen arbetsplats (i eget eller delat rum) under förutsättning att man är på högskolan minst tre dagar i veckan, eller om det finns andra särskilda skäl. I övriga fall tillämpas i första hand clean desk.