Byte av tjänsterum

För att ditt byte av tjänsterum ska fungera så smidigt som möjligt så behöver du fylla i formuläret nedan. Detta önskar vi att du skickar in i god tid innan flytten för att vi ska kunna säkerställa att din dator fungerar i nätuttaget i ditt nya rum, samt uppdatera i våra system och eventuellt boka in en vagn till hjälp för flytten.

Observera att du själv ansvarar för att flytta din dator samt kringutrustning (skärmar, dockningsstation m.m.). Du flyttar till ditt nya tjänsterum med befintlig möblering, du tar inte med dig möbler från ditt gamla rum. Du tar inte heller med telefonen utan loggar in med din befintliga anknytning på telefonen i ditt nya rum, instruktion för hur du gör finns under fast telefoni.

För att enkelt och smidigt skriva ut en ny dörrskylt så loggar du själv in på https://doorsign.hb.se/

Önskar du extra tunna för att slänga pappersavfall eller har kontorsmaterial som kan återanvändas, kontakta campusservice@hb.se

Kontorsmaterial som inte kan återanvändas sorterar du i högskolans återvinningskärl.

Anmäl byte av tjänsterum

Obligatoriska fält är markerade med en asterisk (*).


För att vi skall kunna säkerställa att din dator kommer att fungera i det nya uttaget, ange nedan när din dator skall kopplas in. Du ansvarar själv för att flytta din dator.

Hjälp med inkoppling av dator *

Jag vill beställa en mindre vagn till mitt nuvarande rum till hjälp för min flytt. Vagnen återlämnar du till Campus och hållbarhet när din flytt är klar.


Vi behöver ditt samtycke till att behandla de uppgifter som du lämnar om dig själv i formuläret. Uppgifterna behövs för att planera och administrera flytten och för att kommunicera med dig.

Läs mer om hur högskolan hanterar personuppgifter på hb.se/dataskydd