Ärendehanteringssystem

Ärendehanteringssystemet ServiceDesk Plus används av flera funktioner och avdelningar på högskolan för att hantera och administrera inkommande ärenden.

Inloggning

Du loggar med dina vanliga inloggningsuppgifter för högskolan, behörighet får du av administratören för din instans. Vid inloggningsproblem, kontakta IT.

På grund av höjd säkerhet är det enbart möjligt att nå ServiceDesk Plus via VPN utanför högskolans nätverk. Befinner du dig i högskolans lokaler fungerar det som vanligt att logga i ärendehanteringssystemet. 

Till inloggningssidan för ServiceDesk Plus

Användarmanual och support

Kontakta administratören för din instans vid frågor och önskemål gällande ändringar, funktioner och inställningar i systemet. För support, kontakta IT.

Du kan du hitta svar på dina frågor, instruktioner och funktioner i ServiceDesk Plus i användarmanualen för handläggare i ServiceDesk Plus

Vanliga funktioner

Skicka in e-postmeddelande till befintligt ärende

Schemalägg status inväntar

Använda svarsmall

Flytta ärenden till annan instans

Se en användares ärenden

Tagga en handläggare