Innovationssprint #2 – en bättre kundresa med hjälp av AI

Vänligen Acceptera dina cookies för att titta på innehållet.

Utgångspunkten var utmaningar i fem kundsituationer: kundservice, produktbeskrivning, produktrekommendation, studievägledning och tonalitet. Resultatet blev förslag fyra demonstrationer med tydliga affärsnyttor som alla bygger på tillämpningar av språkmodeller.

Sprinten har också inneburit forskning inom området, vilket finns samlat i en slutrapport.

Fredagen den 2 februari bjöds, förutom på frukost och mingel, också på presentation av de fyra kundutmaningarna. Det diskuterades också hur generativ AI kan användas i nya spännande affärsprocesser. 

– En viktig lärdom är att våga dela information som kan vara lite känslig, företagen emellan, för att på så sätt kunna bygga något riktigt bra och bli smartare tillsammans, säger Göran Lobell, representant för techföretagen och CTO på NetOnNet. 

Presentationsfilmer för fyra av kundsituationerna

NET ON NET

HIVE AND FIVE

ETON SHIRTS

CENTIRO

Representanter från företagen som deltog i sprinten

  • Andrea Lindsås, Centiro
  • Anett Kansanen, Hive and Five
  • Erik Skinnari, Eton Shirts
  • Joonas Halmkrona, Centiro
  • Janne Kemi, Hive and Five
  • Jonathan Svärd, NetOnNet
  • Stephan Burman, XPRNC

Representanter från Högskolan i Borås som deltog i sprinten

  • Anders Hjalmarsson Jordanius
  • Björn Dahlstrand
  • Gustaf Juell-Skielse
  • Linda Askenäs

Studenter som deltog i sprinten 

  • Axel Sivervik
  • Danny Mansour
  • Jonathan Öberg
  • Julia Sjökarl
  • Omar Al-Juboori
  • Pernilla Mersin
  • Robert Keränen
  • Stefan Zangbari Kohi
  • Tobias Bengtsson