Undersöker möjligheter för ett samlat stöd
2025-05-15
Projektet Fysisk och digital service har som utgångspunkt att se över möjligheten att samla det stöd som i dag ges i receptionen och servicedeskarna på B3 samt delar av det stöd som ges vid bibliotekets informationspunkter.
– Servicen som vi ger i dag är generellt sett mycket bra, men det är inte enkelt att veta vem som gör vad och vart man ska vända sig. Det gör att vi många gånger måste hänvisa runt människor i stället för att direkt ta hand om deras frågor. Målet är att högskolan ska ha en tydlig digital respektive fysisk huvudingång för stöd och hjälp, och att det mesta ska kunna lösas där och då. Förhoppningen är också att det blir en ny, naturlig och fantastisk entré, säger Anna Cregård, förvaltningschef.
Huvudprojektet är uppdelat i två projekt och parallellt med dessa görs också en förstudie kring digital service till studenter. De tre delarna är:
- Projekt: Tjänster och organisering av Servicecenter
- Syfte: Undersöka vilken service som kan ingå i ett servicecenter och hur arbetsuppgifterna kan organiseras
- Avrapportering: 30 september 2025
- Projektledare: Susanne Håkansson
- Projekt: Lokal för Servicecenter
- Syfte: Undersöka hur ett servicecenter kan förverkligas rent fysiskt
- Avrapportering: 24 augusti 2026
- Projektledare: Henrik Werner
- Förstudie: Digital service
- Syfte: Undersöka och komma med förslag på hur högskolan ska ge digital service till studenter i framtiden. Förstudien görs oberoende av projekten om ett servicecenter, och fokuserar på all digital service till studenter oavsett var servicen ges.
- Avrapportering: 31 oktober 2025
- Projektledare: Åsa Enmyren
Läs mer
Följ projektet på webbsidan ”Fysisk och digital service” på anställdwebben.
Johanna Avadahl
Ida Danell