Masterprogram i Fashion Management och Marknadsföring

Programinformation

Starttermin: Hösten2022 Programkod: TMFMM Programtillfälleskod: TMFMM22h Studietakt: Heltid 100% Studietid: Dag Studieort: Borås

Observera

For this programme the selection is made by a Letter of Motivation and an online interview.
Please note: The Motivation letter should be uploaded no later than 31 May 2022.

A letter of motivation should display your ability to effectively communicate in English and should exhibit:
- your contact details: name, postal address, telephone, e-mail and application number.
- your motivation for the chosen program;
- your expectations of how the program will benefit you in your future career
If you have applied for more than one Master’s program in Textile Management (application code 22059, 22055, 22057 see under Application) it must be clearly stated why and how you made your priorities.
The letter must be no longer than one A4 page excluding contact information.
- Recommended structure You letter should give the reader a sense of who you are, your academic background, your work experience, your interests and your relation to the field of textiles and fashion.
- Motivate why you wish to study the chosen program. What are your expectations and how will this promote your future career.
- Also briefly describe your strengths and weaknesses regarding study and work-life, relate this to both individual and group work.
Interview Applicants who are selected for interviews will be contacted through email. It is the responsibility of the applicant to have the required software installed on their computer or smart device, and to have sufficient internet connection to support visual transfer. The photo on the passport uploaded for the application may be used for identification.
All interviews will be held between 09:00 - 17:00 CET (Central European Time), during week (time will be updtated), year 2022. The time for the interview cannot be rescheduled.

Kontakt

Utbildningen ges vid Akademin för textil, teknik och ekonomi (A1).

Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a1@hb.se
Telefon: 033-435 4011 (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).

Har du frågor kring val av studier och kommande arbetsliv?
Kontakta studie- och karriärvägledningen

Programansvarig: Hanna Wittrock

Dokument

Utbildningsplan (pdf)

Programmets kurser

Du hittar litteraturlistor i respektive kursplan. Observera att kursplaner kan komma att revideras intill tidpunkten för kursregistrering. Tag alltid kontakt med kursansvarig, eller kontrollera i Canvas, innan du införskaffar litteratur.

Våren2024

Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management

  • Kursinformation för Självständigt arbete för masterexamen inom textilt management
  • Anmälningskod: M27V4
  • Typ: Obl.
  • Period: 15 januari — 2 juni

Hösten2023

Digital Marknadskommunikation i textil och mode

  • Kursinformation för Digital Marknadskommunikation i textil och mode
  • Anmälningskod: M75H3
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti — 5 november

Konsumentbeteende i modesektorn

  • Kursinformation för Konsumentbeteende i modesektorn
  • Anmälningskod: M76H3
  • Typ: Obl.
  • Period: 28 augusti — 5 november

Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden

  • Kursinformation för Konsumtion och varumärkesbyggande - kulturella perspektiv på modemarknaden
  • Anmälningskod: M78H3
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november — 14 januari

Trendanalys inom modets marknad och system

  • Kursinformation för Trendanalys inom modets marknad och system
  • Anmälningskod: M77H3
  • Typ: Obl.
  • Period: 6 november — 14 januari

Våren2023

Fashion retail marknadsföring och kommunikation

  • Kursinformation för Fashion retail marknadsföring och kommunikation
  • Anmälningskod: M19V3
  • Typ: Obl.
  • Period: 16 januari — 26 mars

Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin

  • Kursinformation för Hållbar styrning av värdekedjor inom textil- och klädindustrin
  • Anmälningskod: M20V3
  • Typ: Obl.
  • Period: 16 januari — 26 mars

Fältstudie i textilt management

  • Kursinformation för Fältstudie i textilt management
  • Anmälningskod: M22V3
  • Typ: Obl.
  • Period: 27 mars — 4 juni

Hösten2022

Företagande och management i textil och modebranschen

  • Kursinformation för Företagande och management i textil och modebranschen
  • Anmälningskod: M62H2
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 augusti — 25 september

Grundläggande teorier inom Supply Chain Management och Fashion Management

  • Kursinformation för Grundläggande teorier inom Supply Chain Management och Fashion Management
  • Anmälningskod: M66H2
  • Typ: Obl.
  • Period: 29 augusti — 6 november

Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion

  • Kursinformation för Hållbarhetsinriktade affärsmodeller inom textil och konfektion
  • Anmälningskod: M64H2
  • Typ: Obl.
  • Period: 26 september — 6 november

Affärsstrategi och strategiskt management

  • Kursinformation för Affärsstrategi och strategiskt management
  • Anmälningskod: M68H2
  • Typ: Obl.
  • Period: 7 november — 15 januari

Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management

  • Kursinformation för Metodologi och vetenskapsteori i Textilt Management
  • Anmälningskod: M67H2
  • Typ: Obl.
  • Period: 7 november — 15 januari