Marknadsföring i sociala medier: konceptdesign och strategi

15 hp
HöstTermin 2024
Deltid 50%, Blandade tider
Ortsoberoende

HöstTermin 2023
Deltid 50%, Blandade tider
Ortsoberoende

I kursen får du utveckla och implementera ett marknadsföringskoncept samt en övergripande marknadsföringsstrategi i sociala medier för antingen en verklig kund eller för ett teoretiskt case. Kursen innehåller:

  • Konceptdesign
  • Marknadsföringsstrategier för sociala medier
  • Innehållsstrategier för sociala medier
  • Storytelling och User experience
  • Målgruppsanpassning och personalutveckling
  • Personligt varumärke
  • Visuell kommunikation
Kontakt

Kursen ges vid Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT.
Har du frågor under din utbildningstid, kontakta utbildningshandläggare via:
E-post: a3@hb.se.
Telefon: 033-435 4013 - (telefontid varje vardag kl. 10:00–12:00).

För frågor om antagning, kontakta Antagningen.
För övriga frågor, kontakta Studentexpeditionen.